#blog
Spis treści – Super Bowl 2024
Super Bowl 2024 to jedno z najważniejszych sportowych wydarzeń w Ameryce Północnej. Jest to finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim zawodowej ligi National Football League (NFL), który co roku przyciąga przez telewizory miliony widzów. W tym roku zawodnicy z Kansas City Chiefs pokonali drużynę z San Francisco 49ers zdobywając tytuł drugi rok z rzędu. Co ważne, w tym roku finał odbył się w Las Vegas, które jest centrum rozrywkowym Stanów Zjednoczonych.
Najlepsze reklamy wyemitowane podczas Super Bowl 2024
Super Bowl to nie tylko ważne wydarzenie sportowe, to także święto marketingowe. To właśnie w przerwie meczu emitowane są reklamy uznawane za najdroższe i najbardziej prestiżowe na całym świecie. Czas antenowy wyceniany jest wtedy na prawie 6,5 mln dolarów, co jest absolutnym rekordem.
Jakie reklamy najbardziej zapadły nam w pamięć podczas tegorocznego finału Super Bowl?
- Stōk Cold Brew – reklama napoju kawowego, w której wystąpił sam Anthony Hopkins. Aktor opowiada w niej o tym, jak wchodzi w rolę aktora, po czym wybiega na stadion w przebraniu maskotki drużyny. Ciekawa, pobudzająca emocje z plot twistem – o to chodzi!
- BMW USA – tu w główną rolę wcielił się Christopher Walken, który podróżuje swoim elektrycznym autem i napotyka na swojej drodze wielu, pozytywnie nastawionych ludzi
- Robert F. Kennedy Jr. – niezwykle kontrowersyjna kampania, która spotkała się z bardzo negatywnym wydźwiękiem. Dlaczego? Otóż do złudzenia przypomina ona spot wyborczy byłego prezydenta Stanów Zjednoczonych Johna F. Kennedy’ego z 1960 roku
Taylor Swift jako królowa Super Bowl
W tym roku jednak oczy wszystkich zwrócone były w całkowicie inną stronę. Na trybunach pojawiła się największa gwiazda muzyki pop na świecie, zdobywczyni 14 nagród Grammy, rekordzistka sprzedaży płyt, Taylor Swift. Co ważne, jej obecność nie była przypadkowa. Od kilku miesięcy spotyka się Ona z Travisem Kelce, zawodnikiem Chiefsów i już wielokrotnie była ona bohaterką pojedynków tej drużyny. Dla całej ligi NFL jest to najlepsza kampania marketingowa, ponieważ obecnie Taylor Swift jest bije rekord za rekordem, a liczba jej fanów na całym świecie oscyluje w okolicy 400 – 500 milionów.
Na szczęście, NFL od razu zauważyło potencjał, ponieważ na swoim Instagramowym profilu zmienili opis na „Taylor’s version” co nawiązuje do nowych wersji pierwszych 6 płyt, do których Taylor straciła prawa i postanowiła nagrać je ponownie właśnie z tym dopiskiem.
Taylor pojawiła się na meczu wraz z rodziną, aktorką Blake Lively oraz Laną Del Rey i Ice Spice. Wspólnie w bardzo charyzmatyczny sposób kibicowały zawodnikom z Kansas a zdjęcia całującej się pary natychmiastowo obiegły cały świat. Mówi się, że to właśnie dzięki obecności Taylor Swift bilety na wydarzenie były niemal dwukrotnie droższe w porównaniu do lat ubiegłych
Taylor Swift i jej wpływ na marketing
Analizując trendy i działania marketingowe z ostatnich miesięcy nie sposób zauważyć w nich wpływu Taylor Swift. Jej trasa koncertowa The Eras Tour tylko dzięki koncertom w Stanach Zjednoczonych zarobiła prawie 4,5 mld dolarów a koncepcja oparta na 10 kolorystycznych erach to istny raj dla marketingowców. Każde nowe wydanie artystki wiąże się z awarią Spotify i przeciążeniem serwisów na YouTube. Nie bez powodu Taylor nazwana jest “Przemysłem Muzycznym” – to ona rządzi światem muzyki i popkultury. Film z recordingiem jej trasy koncertowej “Eras Tour. The Movie” również pobił rekord wyświetlanych tras koncertowych niemal 3-krotnie pobijając poprzedni, należący do Justina Biebera. Sprawdź także jaki wpływ na marketing miała premiera albumu The Tortured Poets Department.
Super Bowl to niewątpliwie jedno z najbardziej spektakularnych wydarzeń na świecie. Emocje sportowe, słynne Half Time Show oraz wyjątkowe reklamy, które dyktują trendy marketingowe na całym świecie. Rokrocznie przyciaga przed telewizory miliony ludzi na całym świecie i to pomimo różnic czasowych.
Pomożemy Ci być na bieżąco z marketingiem!
Umów się na bezpłatną konsultację z nami!
Pomożemy Ci być na bieżąco z marketingiem, trendami i RTM! Dzięki naszym narzędziom, wiedzy i wsparciu z łatwością dotrzymasz kroku szybko zmieniającym się trendom. Skorzystaj z naszej pomocy już teraz i zdobądź przewagę nad konkurencją!